تجلی طه
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو








  اربعینت آقا...   ...

به نام خدای مهربون…

 

اربعین است ودلم می گیرد نه از کسی، تنها از خودم که چطور بی لیاقتیم به مولا ثابت شده، انگار کسی در درونم می گوید: ببین! چطور خودت را از دو قافله جدا ساختی، قافله ای که دعوتت می کرد و تو آن را به راحتی وبه بهانه های مختلفی رد می کردی. شرمنده ام از رویت مولا که اربعینت را درک نکرده ام، اربعینی که داغ دل همه ی شاهدان کربلا را تازه می کند.

اربعینی که بازگشت دوباره اهل بیت به کربلا را رقم می زند.

اربعینی که درد دل زینب (س) با حسینش را به تصویر کشیده است.

در این روز تنها زینب است که در کنار قبر برادر است و از او جدا نمی شود با آن که دو عزیزش دو میوه ی دلش را به کربلا سپرده اما همچنان برادرش را رها نمی کند، شاید جبران رهایی است که در دشت کربلا رخ نمود.

هرچه که هست خواهر این بار درد دل های زیادی به همرا دارد که فقط می خواهد به حسینش بگوید، بگوید که چگونه تحقیرشان کردند…. بگوید که چگونه عنوان خارجی به تک تکشان دادند واین چقدر درد است برای زینت پدر، زینبی که پیامبر(ص) نام مبارک او را انتخاب نمود…که چگونه به اسارتشان گرفتند ویادگار سه ساله اش را با چه زجری در خرابه شام پرپر کردند.

چهل روز گذشت،از داغ مولایم… از رسوایی وبدنامی بدصفتان، همان کسانی که به قول خودشان کفر را سرنگون کرده بودند، حال بعد از چندین هزار سال هم نمونه کفر وجهالت به جهانیان معرفی می شوند.

میخواهم از حال خودم بگویم، که اربعینت بیدارم کرد اما چه سود که از قافله ات جا مانده ام، که در کنار زائرینت قدم نزدم وکمی از سختی های اسرا را به جان نخریدم وداغی که دوباره جان می گیرد را خوب حس نکردم. اما تو ای سالار زینب، ای تسکین دهنده ی قلب زینب (س) اینبار مرا به عنوان زائرت، زائر حقیرت بپذیر نه فقط یک بار، بلکه چندین بار آن هم در خدمت شما ودوستاران شما.

میخواهم این بار ثابت کنم که هیچ چیزی در این دنیا ارزش جاماندن از قافله ات را ندارد وصدای کاروانت که بلند شود خود را بی وقفه به آن برسانم. امیدوارم این بی سعادتی را نادیده بگیرید هرچند که می دانم امام حسین(ع) هیچ قلبی را نا امید نمی کند.

امید آن دارم که در بین الحرمینت زیارت عاشورا بخوانم….

                                                                                                                           یا حسین(ع)

موضوعات: انتظار, مذهبی, مناسبتی, امام حسین(ع)  لینک ثابت



[چهارشنبه 1397-08-09] [ 12:34:00 ب.ظ ]





  حسین یعنی حق...   ...

به نام الله…

 

شباهت های امام حق با قرآن:

   اگر قرآن سید الکلام است،امام حسین سید الشهداست،اگر قرآن موعظه پروردگار است امام حسین در روز عاشورا فرمود:عجله نکنید تا شما را به حق موعظه کنم…اگر قرآن مردم را به رشد هدایت می کند،امام حسین نیز می فرماید:من شما را به راه رشد دعوت می کنم .

   اگر قرآن عظیم است ،امام حسین نیز سوابق عظیمی دارد.اگر قرآن حق ویقین است،در زیارت امام حسین نیز میخوانیم:آنقدر صادقانه وخالصانه عبادت کردی که به درجه یقین رسیدی.

   اگر قرآن مقام شفاعت دارد ،امام حسین نیز مقام شفاعت دارد.اگر قرآن شفا دهنده است،خاک قبر امام حسین نیز شفاست.اگر قرآن منار حکمت است، امام حسین نیز باب حکمت الهی است.اگر قرآن امر به معروف ونهی از منکر می کند،امام حسین نیز فرمود:هدف من از رفتن به کربلا امر به معروف ونهی از منکر است.اگر قرآن برای تاریخ وهمه ی مردم است،درباره امام حسین نیز می خوانیم که آثار کربلا از تاریخ محو نخواهد شد.

   اگر قرآن کتاب مبارکی است،شهادت امام حسین نیز برای اسلام سبب برکت ورشد است.اگر قرآن عزیز است،امام حسین فرمود:هرگز زیر بار ذلت نمی روم.اگر قرآن را باید آرام و با تانی تلاوت کرد،زیارت قبر حسین را نیز باید با گام های آهسته انجام داد واگر تلاوت قرآن باید باحزن باشد ،زیارت امام حسین نیز باید با حزن باشد..

 

                                                                     سخنی از آقای قرائتی در کتاب گلبرگ های حسینی/محمد مطهر

کربلا نصیبتان…در پناه حق

موضوعات: امام حسین(ع)  لینک ثابت



[دوشنبه 1397-06-05] [ 04:19:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما