به نام الله…

 

شباهت های امام حق با قرآن:

   اگر قرآن سید الکلام است،امام حسین سید الشهداست،اگر قرآن موعظه پروردگار است امام حسین در روز عاشورا فرمود:عجله نکنید تا شما را به حق موعظه کنم…اگر قرآن مردم را به رشد هدایت می کند،امام حسین نیز می فرماید:من شما را به راه رشد دعوت می کنم .

   اگر قرآن عظیم است ،امام حسین نیز سوابق عظیمی دارد.اگر قرآن حق ویقین است،در زیارت امام حسین نیز میخوانیم:آنقدر صادقانه وخالصانه عبادت کردی که به درجه یقین رسیدی.

   اگر قرآن مقام شفاعت دارد ،امام حسین نیز مقام شفاعت دارد.اگر قرآن شفا دهنده است،خاک قبر امام حسین نیز شفاست.اگر قرآن منار حکمت است، امام حسین نیز باب حکمت الهی است.اگر قرآن امر به معروف ونهی از منکر می کند،امام حسین نیز فرمود:هدف من از رفتن به کربلا امر به معروف ونهی از منکر است.اگر قرآن برای تاریخ وهمه ی مردم است،درباره امام حسین نیز می خوانیم که آثار کربلا از تاریخ محو نخواهد شد.

   اگر قرآن کتاب مبارکی است،شهادت امام حسین نیز برای اسلام سبب برکت ورشد است.اگر قرآن عزیز است،امام حسین فرمود:هرگز زیر بار ذلت نمی روم.اگر قرآن را باید آرام و با تانی تلاوت کرد،زیارت قبر حسین را نیز باید با گام های آهسته انجام داد واگر تلاوت قرآن باید باحزن باشد ،زیارت امام حسین نیز باید با حزن باشد..

 

                                                                     سخنی از آقای قرائتی در کتاب گلبرگ های حسینی/محمد مطهر

کربلا نصیبتان…در پناه حق

موضوعات: امام حسین(ع)  لینک ثابت



[دوشنبه 1397-06-05] [ 04:19:00 ب.ظ ]